Negatiivisuudesta eroon

Se mitä sä annat muille pidemmän päälle niin luultavasti saat samaa takaisin. Tän mä tajusin kesän alussa kun mun ystävä kysy multa että mitä mulle kuuluu ja pystyin sanomaan, että itseasiassa pitkästä aikaa nautin elämästä ja siitä mitä mulla on ja mitä mä olen. Samassa keskustelun aiheessa pyysin anteeksi mun aikasempaa vaikeeta käytöstä ja sitä kuinka hankala mä ihmisenä olin silloin. Ja tottahan se oli et ihmisenä kun oli tosi rikki niin ei mulla ollut mitään intressiä antaa ihan hirveesti itestäni kenellekkään. Mä suoritin vaan kaiken "pakollisen" ja yleisesti olin aika negatiivinen ja kaikki vaan tuntu pahalta.


Ja tiedostan ja tiedostin varmasti silloin jo aikasemmin jollain tavalla sen, että jos sä nyt jatkuvasti oot finkku pystyssä läheisille niin luultavasti sä saat sitä myös jossain vaiheessa takasin tai ainaki huomautetaan siitä tai kysytään onko kaikki ok, mutta sitäkään ei ihan loputtomiin jaksa. Mä koen myös että ihan sieltä kakarasta asti mun olo on parempi ja helpompi olla itseni kanssa, koska teininä mä olin myös aika hankala. On tullut sanottuu ja tehtyy asioista joista ei todellakaan oo ylpeä, mut mun on pakko oppii elää niiden asioiden kanssa ja antaa myös itselleni anteeksi vaikka se on sellainen asia jossa mulla on kovasti petrattavaa. Mä koen itselleni tärkeeks puhua tai kirjoitta johonkin ylös tällaisista aiheista, koska nää on mulle itselleni tärkeitä oppeja ja valaistumia.


Tähän päivään saakka oon myös ymmärtänyt sen, että kuinka kultaakin rikkaampia läheiset on ympärillä. Se ei todellakaan oo itsestään selvyys, koska tää maailma on välillä niin karu paikka, että ikinä ei tiedä mitä tapahtuu. Kaiken tän mun paskan ampumisen jälkeen oon koettanut antaa itestäni kaiken sen hyvän ja avun mitä vaan pystyn. Toki mullaki on edelleen niitä huonoja päiviä mut sellasen yleisen negatiivisuuden oon karsinu pois.


Ja tätä kaikkee oon miettinyt alku kesällä olevan keskustelun jälkeen, jonka kävin mun läheisen ystävän kanssa, joten se myös neuvona kaikille että puhukaa ja keskustelkaa se tekee hyvää oli aiheena sit hyvä tai vähä arempi aihe. Huomannut itsessäni myös sen että mä todella oon iloisempi. Pystyn ja haluun antaa itestäni myös muille. Nauranu ja nauttinu elämästä❤️

Tässä tällänen lyhyempi ja tiivistetty postaus omista ajatuksista tällä hetkellä ja siitä mitä kaikkea on taas oppinut itestään.

Ihanaa loppu kesää tyypit❤️



Kommentit