Psykoterapiaa etänä

Pitkästä aikaa taas tän asian tiimoilta, tai no pitkästä ja pitkästä, mutta on tähän väliin mahtunut muutama muukin postaus.
Mullahan oli aika varattuna ihan aavan lääkärikeskukseen, mutta pääsin perille niin sieltä sanottiin, että kaikki varatut ajat on vaihtunut etänä pidettäviksi tän korona tilanteen takia. Ja siitä sitten vauhdilla takasin kotiin, jotta pystyin keskittymään puheluun. En viittinyt meinaan jäädä mihinkään kaupan pihalle parkkiin. Mun tuurilla kun oisin siinä istunut paikoillani tunnin verran niin parkkipirkko ois tullu sakkolapun kans heilumaan. Mä en meinaan oo varma et onko se iha ok olla parkkipaikalla kiekon kans ja istua vaan autossa? :D Mulla meinaan tapahtuu suht usein tota "kulutan aikaa autossa", koska oon tosi ajoissa joka paikassa.. Noniin jos siihen ite asiaan nyt sitten.

Kerkesin aikalailla just kotipihalle kun terapeutti soitti mulle. Se oli omalla tavalla tosi outoa, koska on tottunut puhumaan kasvotusten ja on se aina eriasia mun mielestä varsinkin tälläsissä asioissa puhua kasvotusten kun puhelimitse. Aika sutjakkaasti sekin kuitenkin meni ja asiaa taas oli.

Puhuttiin melko paljon musta ihmisenä ja mikä asia vaikuttaa mihinkin. Tiettyjä piirteitä joissa haluaisin vähän petrata. Ja tästäkin asiasta puhuin, kun aikaisemmin oon jotenkin ajatellut omalla kohalla tiettyjen piirteiden KORJAAMISTA ja mä oon yrittänyt päästä tosta sanasta eroon. Se kuulostaa omaan korvaan jotenkin tosi karkeelta ja lähinnä ehkä haluun hieno säätää enkä niinkään korjata.

Sen oon todennut tässä prosessin aikana et mä oon tosi herkkä ja tunne ihminen. Mun on vaan aika vaikeeta näyttää sitä niin paljon julkisesti muille. Tietyllä tavalla tämä elämä on kasvattanut mun ympärille muurin.. Ehkä siinä on myös pelkoa näyttää se oma herkkyys muille/tuntemattomille, pelko siitä että satutetaan.

Mutta oon myös yrittänyt löytää hyviä puolia siitä että oon niin tunteella eläjä ja herkkä. Se ei oo niin helppoo, vaikka pystynkin tätä kautta puhumaan asioista niin petrattavaa on mulla siinä tunteiden näyttämisessä. Vaikkakin just sanoin, että melko huonosti näytän herkkyyden, mut sit kun on kyse negatiivisesta tai positiivisesta tunteesta ja jonkun tosi tosi vaikuttavana asian kautta mulle tulee joku tunne reaktio niin se saattaa tulla TODELLA voimakkaasti. Niin negatiivinen kun postiivinenki tunne.

Musta on ollut hieno huomata itsessäni kuinka oon pystynyt paneutua näihin asioihin ja nyt kun asioita on käsitellyt niin oma pääkään ei ole enään niin hirvee sekasorto vaan tietyistä ajatuksista saa kiinni ja pystyy keskittymään ehkä enemmän niihin asioihin elämässä mihin voi vaikuttaa. Edistystä oon myös huomannut, osassa enemmän ja osassa taas vähemmän. Tietyt asiat on kesken joita täytyy käsitellä mutta kyllä mulla on tän asian suhteen suunta vaan ylöspäin!

Näihin tunnelmiin hyvä lopettaa!

Katsellaan!

Kommentit